SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

VÜCUDUNUZ BAYRAM ETSİN

VÜCUDUNUZ BAYRAM ETSİN

 

Kurban Bayramı uzun tatili, etlisi ve tatlısıyla her ne kadar keyif anlamına gelse de sonrasında moralleri bozacak kilo sorununu da beraberinde getirmekte. Belki de her yıl kendimize, bu bayram et ve tatlı yerken daha dikkatli olacağımızın sözünü veririz, ancak şahane sofralar karşısında birçoğumuz yine çaresiz kalırız. 
Bu bayram da hayatınıza egzersizi de katmak ve gülümsemenizin devamını sağlamak ister misiniz?. 
 
Sports International eğitmeni Hakan Şimşek, bayramın spora yeni başlayacak, spor yapan, geleni gideni bol olan ya da misafir ziyaretlerine gidenlere güzel fırsatlar sunduğunu belirterek tavsiyelerde bulunmayı ihmal etmedi.
 
Spora yeni başlayacaklar için 
Bayram tatilinde egzersiz yapmak kilo problemini ortadan kaldırmanın yanı sıra aslında tam anlamıyla spora başlamak için de bulunmaz bir fırsat. Çalışma günlerinde fırsat bulup üst üste spora gitmeniz pek mümkün olmayabiliyor. Ya da spora başladığınız ilk gün sonrasında yaşanabilecek adale tutulmalarının ertesi gün sizi işte zor durumda bırakabileceği düşüncesi ile spora başlamak hep ertelenir. Bayram tatili spora başlamanız için bu yüzden de büyük bir fırsat olarak görünüyor.
 
 
Spor yapanlar için
Eğer spor yapıyorsanız bayram forma girmeniz için size ekstra bir fırsat daha sunuyor. Sahile ya da ormana giderek yapılacak bir saatlik yürüyüş gibi aktiviteler sporda harcadığınız kaloriye destek olacak ve hızlı bir şekilde kilo vermenizi sağlayacak yollardan biridir.
 
 
Misafiri bol olanlara
Ben dışarı çıkamam gelen gidenim çok olur diyorsanız bir saatte sadece bir dakika, yani 60 saniyede bir yerinizden kalkarak nabzınızı artıracak eylemlerde bulunarak yapabilirsiniz. Bunlar dinamik stretching tarzı hareketler, çömelip kalkmalar, parmak ucunda yükselmeler, olduğunuz yerde koşar gibi hızlı diz çekmeler, kolları ve bacakları yanlara açarak hafif sıçramalar ya da merdiven inip çıkmalar şeklinde yapılabilir.
 
 
Misafir ziyaretine gidenlere
Bayramda misafir ziyaretlerine giderken gün içinde yürüdüğünüz mesafeleri hızlı yürüyerek, asansör yerine merdivenleri kullanmak yapacağınız nabız artırma yollarından birisi olacaktır.