SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

Protein tozları kasları eritiyor

Protein tozları kasları eritiyor

 

VÜCUT geliştirmek isteyen birçok erkek spor salonlarını doldurdu...
 
Çabuk kas yapmak isteyenler protein tüketimine yüklendi. Uzmanlar uyarıyor: Tehlikenin farkında mısınız?
 
- Oktay Sağanak (Sports International Ataköy Fitness Müdürü): Kaslara, yediğimiz proteinin hızlı gitmesini istediğimizde protein tozu kullandığımız oldu. Ancak eğer Vücut Şampiyonası'na hazırlanmıyorsanız, protein tozu kullanmak doğru değil. Kas, direnç egzersizleriyle yapılabilir. Egzersizlere yüksek kiloyla başlamak doğru değil. Önemli olan yavaş yavaş ağırlıkları arttırmak.
 
YAĞLANMA RİSKİ
 
- Dr. Ayça Kaya (İç Hastalıkları Uzmanı): Birçok sporcunun gereğinden fazla protein tükettiği biliniyor. Yeterli karbonhidrat almadıkları için kaslar kendi kendini yemeye başlıyor. Bu durumda hem performans düşüyor hem vücut dayanıklılığı azalıyor. Protein direkt enerji olarak kullanılamaz. Vücutta protein deposu da olmadığı için yağa dönüştürülerek depo edilir. Karaciğere de ekstra yükleme yapar. Aynı zamanda proteinler yağ oranı yüksek yiyecekler olduğu için kan kolesterol düzeyini artırır. Bu da damar yağlanmasına neden olur.
 
- Nursel Eroğlu (Sports International Ataköy Beslenme Uzmanı): Spor yapmak isteyenlere doğal beslenme öneriyoruz. Tam tahıl ekmeği, makarna, muz, incir, armut, elma, portakal gibi meyveler veya taze sıkılmış meyve suları, yoğurt ve süt iyi seçimlerdir. Spordan önce yoğurtlu makarna, muz yenilebilir.