SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

KALORİ YAKTIRAN FORMÜLLER

KALORİ YAKTIRAN FORMÜLLER

 

Sports International Fitness Şefi Gürkan Helvacıoğlu da spor salonlarında etkili ve hızlı kalori yaktıran birkaç antrenman programını anlattı.
 
25-35 YAŞ İÇİN
 
CROSSFİT 
Patlayıcı güç, dayanıklılık ve esnekliği hedefleyen bir antrenman şekli. İzole kas çalıştırması yerine birçok kası çalıştıran, atletizm, jimnastik ve olimpik halter kaldırışlarıyla kombine ediliyor. Kardiyovasküler kapasiteyi arttırıyor. Kas gücü, dayanıklılık, esneklik, güç, hız, denge, koordinasyon ve çabukluk gibi biyomotor özellikleri geliştiriyor. 70 kilo ağırlığında biri için 20 dakikalık bir antrenman süresinde 300-500 kcal. harcanabilir.
 
YÜKSEK YOĞUNLUKLU INTERVAL ANTRENMAN 
Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak müzik eşliğinde belirlenen hareketlerin koreografik olarak uygulanması. Bu zevkli ve eğlenceli grup egzersizi ısınma ve soğuma hariç ortalama 30 dakika yapılır. Harcanan kalori miktarı 500-800 kcal arasında değişiyor.
 
SPINNING
Ayarlanabilir sabit bisikletlerle yapılan kuvvet ve dayanıklılık içeren aerobik kapasiteyi maksimum derecede arttırmanıza yardımcı olur. Müzik eşliğinde yapılan zevkli ve eğlenceli bir grup egzersizi, ortalama 40-45 dakika uygulanan seanslarında katılanların performans düzeyine ve vücut ağırlığına göre 500-800 kcal. harcanıyor. Karın, kalça ve bacak kaslarının en yüksek düzeyde çalışıyor.
etkili olarak çalışıyor. 
 
35 YAŞ VE ÜZERİ
 
ZUMBA
Bu dünyanın en yaygın dans fitness programı hızlı ve yavaş ritimli müziklerle yapılan direnç çalışmalarından oluşuyor. Birçok dans figürü ve fitness hareketleri kullanıldığı için tüm vücudu etkili olarak çalışıyor.Seansta 500-600 kcal. harcanabiliyor.
 
UZMAN VE SERTİFİKALI EĞİTMENLER EŞLİĞİNDE PROGRAMLAR
Kişiyi kontrol eden, sağlığı için en uygun egzersizi verecek güven duygusunun olacağı bir program. Bireyin yaşma ve sağlık problemlerine göre aerobik antrenman ve direnç antrenmanlarının yüklenme şiddeti, dinlenme süreleri ayarlanarak hedefe uygun çalışma programı oluşturulur. Yavaş yavaş arttırarak performansım yükseltmesi ve kilo kaybı hedeflenir. Kas oranının arttırılması metabolizmasının hızlandırüması yağ yakımını en yüksek düzeye çıkarıyor. 1 saatte 400-800 kcal. harcanabilir.
 
PILOXING 
Piloxing pilatesin kas çalıştırması, boksun gücünü ve kardiyosunu, dansın eğlencesini ve duygusallığım harmanlayan yüksek enerjili bir kardiyovasküler program.