SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

Ufak Dokunuşlarla Formunuzda Büyük Değişiklikler Yapın!

Ufak Dokunuşlarla Formunuzda Büyük Değişiklikler Yapın!

 

Kalori hesaplamak yerine dengeli beslenmek ve doğru seçimler yapmak çok önemli. Beslenmenizde yapacağınız ufak değişiklikler ile istediğiniz kiloya ulaşmanız imkansız değil!
 
Öğünlerinizde yapacağınız 1000 kalorilik bir azaltma ile günde 300 kalori haftada 2700 kalori daha az tüketebilirsiniz. Ve bu durum bir ayın sonunda 1 kilo kaybetmenize neden olacaktır. "Peki bunu nasıl başaracağız? dediğinizi duyar gibiyiz.
 
İşte kalori kısıtlamanın basit yolları:
 
-Porsiyon kontrolü de kalori yönetiminde büyük rol oynuyor. Menü seçimlerinizi, porsiyonlarınızı büyük boydan yana kullanmak yerine küçük boyları porsiyonları tercih ederek;
-Yemek pişirme sırasında yemek tatmaktan vazgeçerek;
-Salatayı, soslar yerine; 1 tatlı kaşığı yağ, limon ve sirke ile kendiniz tatlandırarak; (Zeytinyağı sağlıklı diye boca etmeyin!)
-Kalori bakımından zengin şeker içeriği yüksek besinler yerine; su, maden suyu, ayran, kefir gibi hem kalorisi düşük hem sağlıklı içecekleri tercih ederek;
-1 su bardağı tam yağlı süt (120 kcal) yerine; yağsız sütü (70 kcal) tercih ederek;
-1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu (144 kcal) yerine, (1 adet) orta boy portakal (48 kcal) tüketerek;
-Kremalı, tam yağlı süt ile yapılmış büyük boy kahve yerine, kremasız, yarım yağlı veya yağsız küçük boy kahve içerek;
-Poğaça yerine, simit veya beyaz peynirli bir tost tercin ederek;
-Patates kızartması (80gr) (450 kcal) yerine; fırın patatesi (80- 90gr) (120 kcal) tercih ederek;
-Rakı yerine (100 cc) (335 kcal); şarap tercih ederek (100cc) (85 kcal);
-Kabak çekirdeği (100 gr) yerine; fındık veya badem tercih ederek (10 adet);
-Hamburger yerine (650 kcal); tost veya sandviç tercih ederek;
-Kıymalı makarna yerine; sebzeli makarna tercih ederek;
-Mayonez yerine (2 kaşık mayonez=290 kcal); hardal sos (2 kaşık=18 kcal) tercih ederek;
 
Ve her şeyden önemlisi "HAYIR" diyebilmeyi öğrenerek!"HAYIR" demekle 100 kaloriden daha fazla kalori tasarrufu sağlamış olursunuz.
 
Sağlıklı günler diliyoruz
 
Kaynak:Sports & Yaşam Dergisi (Sayı:23)