SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

Spor Sonrasında Beslenme

Spor Sonrasında Beslenme

 

Sporda proteinler olduğu kadar karbonhidratlar da önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle spor sonrası kaliteli karbonhidratlardan zengin bir öğün yapılmasında fayda vardır. Çünkü spor sonrası kaslarda azalan glikojen depolarının yenilenmesi gerekmektedir. Ve en hızlı yenilenme spordan hemen sonra olmaktadır. Spor sonrası ilk 2 saat içerisinde kadınların 50 gr, erkeklerin 70 gr karbonhidrat almaları gerekmektedir. Bunun için tam tahıllı ürünler, kurubaklagiller, kuru meyveler, sağlıklı sandviçler ve sporculara yönelik barlar tüketilebilir. Karbonhidratlar proteinler ile desteklenmelidir. Dolayısıyla az yağlı süt ve ürünleri ile az yağlı ızgara etler ve haşlanmış yumurta tercih edilebilir. Sporda ter ile kaybedilen minerallerin yerine konması adına soda tüketilebilir. Spor yaparken aralarda bir seferde 1 su bardağını geçmeyecek kadar tüketilen su, spor sonrasında da önemli bir yer tutmaktadır. Spor sonrası da suyun bir seferde yoğun miktarlarda karşılanması değil, vücutta susuzluk hissi oluşmadan ara ara tüketilmesi istenmektedir. Spordan önce ve sonra tartılarak aradaki her 500 gr fark için 3 bardak su içilebilir. Her ne kadar spor yapılsa da normalin üstünde besin tüketimi yağlanmayı beraberinde getirebileceği için dikkat edilmelidir.
 
Uzman Diyetisyen Çiler ASLANALP