SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

RAMAZANDA SPOR

RAMAZANDA SPOR

 

Ramazanda spor yapmayın; diyebilirim ama belli bir süredir spor yapıyorsanız var olanı kaybetmeyi göze almamalısınız.Bu nedenle niyetli olduğunuzda yaptığınız antrenmanın süresini kısaltma, kullandığınız ağırlıkları azaltma,set sayılarını azaltma veya dinlenme aralıklarınızı arttırma yollarını seçebilirsiniz.
 
Birçoğunuzun artık bildiği gibi bu ay birbirinden çok uzak saatlerde yenen iki ögün mevcut. Tavsiyem,ilk günden itibaren oruç tutacaksanız iftar sonrası çok uzun olmayan bir antrenman yapmanız. İftar biraz geç saate denk geldiği için öncesinde antrenman yapmayı planlayabilirsiniz. Bunun için ilk birkaç gün metabolizmanızın açlıga adapte olmasını bekleyin ve kendinizi iftar öncesinde antrenman yapabilecek kadar enerjik hissettiğiniz günden itibaren yapmaya başlayın. Aksi taktirde kan şekeriniz iyice düşecek ve göz kararması,bayılma veya ciddi sayılabilecek sağlık sorunlarınız varsa daha da ciddi sonuçlar doğuracak problemleriniz olacak. 
 
Sonuç olarak şöyle toparlanabilir; bir ay çok uzun bir süre değil, genel sağlığınız için antrenman yoğunluğunuzu azaltabilirsiniz, amacınız bu dönemde ilerlemek değil var olanı korumak olsun...
 
Sports International İzmir
Fitness Eğitmeni
Baha BARIŞ
 

 

Ramazan ayında zor görünse de Ramazanda spor yapılmasının avantajı var ancak bu tavsiyelere uyarsak.
 
Oruç tuttuğumuz için iftar ve sahur vakitleri dışında hiç kalori almıyoruz,30 gün boyunca süren bu kalorisiz düzen vücudun temizlenmesi için harika bir fırsat olabilir.
 
Ramazan ayında egzersiz için en iyi zamanlar sabahın erken saatleri olan vücudun dinlenik,enerjisinin olduğu,güne taze ve zinde başlamış anları ya da iftardan bir saat önce yapabiliriz. Bu egzersiz saatlerinde uygun egzersiz şartlarını ve egzersiz planlamasını fitness egitmenlerinize veya kişisel fitness eğitmeninize danışın.
 
Oruçluyken en önemli sorun su kaybının yaşanması ve susuzluğun oluşmasıdır bu yüzden egzersiz yaptığınız ortamın iyi havalandırılan,klimalı bir ortam olmalıdır bu egzersiz anında daha az terlememizi ve susamamamızı sağlar. Ayrıca egzersiz yaparken normal nefes alış verişimize devam etmeli,ağızdan yapılan nefes alış verişi ağız kuruluğu ve susamamıza neden olarak iftar saatine kadar zorlayabilir.
 
Yapacağını egzersizlerde vücutdaki sıvı kaybına dikkat edilmeli. Şiddeti yüksek aerobik egzersizlerden,terlemenizi sağlayan intervallerden bir süre uzak durup,yürüyüş,yoga,düşük şiddetli aerobik egzersizleri tercih etmelisiniz.
 
Ramazan ayı kendinizi zorlamadan ve hafif beslenerek bir kaç kilo vermek,fit olmak için iyi bir zaman olabilir.
 
Sports International İzmir
Fitness Eğitmeni
Sefa Tunçkaya
 

 

HOŞGELDİN RAMAZAN
Bütün gün aç ve susuz kalan vücut metabolik olarak da yavaşlamaktadır ve bu kilo kontrolü yapmamızı zorlaştıracaktır.Ramazan ayında tutulan orucun ardından 1-1,5 saat hafif tempo yapılan spor hazmı kolaylaştırarak metabolizmayı dengede tutmaya yardımcı olur.Ancak yapılan sporun süresi ve şiddet önemlidir.Bu dönemde sporu yüksek performans ivmesi sağlamak için değil sağlımızı yerinde tutmak için yapmalıyız.Sporu yaparken vücudumuzun bütün gün aç susuz kaldığını unutmamalıyız.Bütün gün aç ve susuz kalan vücut şiddetli spor yapmaya kalkarsa kalp rahatsızlığı başta olmak üzere birçok sağlık problemine istemeden davetiye çıkarabilir.
 
Sporda dikkat etmemiz gerekenler şöyle özetlenebilir;
Yapacağımız egzersiz 45-90 dakika arasında hafif tempoda olmalı
Yüksek şiddet koşular yerine hızlı bir tempo yürüyüş veya çok yavaş şekilde yapılacak bir jog olabilir.
Direnç egzersizi yapıyorsak,genel bir çalışma yapıp her kas grubuna birer hareket ve şiddet çok düşük olmalıdır
İftardan sonra spora kadar arada 1-1,5 saat ara vermeliyiz.Vücudumuza yediklerimizin sindirilmesi ve enerji kaynaklarımızın yenilenmesi için fırsat tanımalıyız.Spor yapacaklar için bir önemli konu daha ise iftarda ne yiyeceğimizdir.Tüketeceğimiz yemekler mutlaka hazmı kolay şeyler olmalı ve bununla beraber vücut bütün gün  susuz kaldığı için iftar sonrasında ve spor esnasında su tüketmeye her zamankinden daha çok dikkat etmeli ve bol bol su tüketmeliyiz.
 
Sports International İzmir
Fitness Eğitmeni
Çağrı Gencel
 

 

Düzenli Spor yapan herkesin kafasında koca bir soru işaretidir ramazan ayında egzersiz ve antreman yapmak..nasıl yapılmalı? Ne kadar sıklıkta olmalı? Süresi ne kadar olmalı gibi sorular vardır kafalarda.. Bazı insanlar da bu mübarek ayı tamamen antremansız geçirerek atlatmayı düşünür.. Aslında yapılması ve sağlıklı olması gereken noktası çok basittir.. 
 
Antreman kararında ve zamanında yapıldığında üst düzey antreman performansınızı kaybetmeden ve aynı zaman da orucunuzuda tutarak sağlıklı bir şekilde spor yapmanız mümkündür.
 
Ancak tabiki dikkat edilecek noktlar var;Malum,orucumuzu metabolizmamızın çok yavaşladığı saatlerde açtığımızdan , öncesindeki ve antreman sırasında ki süreler hayati önem taşımaktadır.. öncelikle antremana kesinlikle tok bir karınla çıkmamalı aldığımız besinlerinin kan şekerini ani yükseltici nitelikte olmamasına dikkat etmeliyiz.. yapılacak antremanların özellikle cardio kısmının çok yoğun tempo içermemesi ve süresinin de 30-45 dk arasında olması çok önemlidir..bu hem metabolizmanızın yavaşlamasını engelleyeceği gibi formda ve sağlıklı kalmamızıda sağlayacaktır..bunun yanı sıra yapacağımız direnç antremanlarında da ağırlıkların makul seviyelerde tutulması ve antremanımızın bölge bölge değil genel çalıştırılması da antremanın normal tempoda olmasını sağlayacaktır..Atlanmaması gereken bir diğer nokta vücudun susuz kaldığının unutulmaması ve antreman esnasında ufak su molaları verip midemizi şişirmeden antremanımızın verimliliğini sağlamaktır.. 
 
Ve son olarak unutulmamalıdır ki ramazan ayında yapacağımız spor kilo verme amacı değil formumuzu koruma amaçlı olmalı ve metabolik bozukluklara izin vermemelidir..
 
Sports International İzmir
Fitness Danışmanı
Güven Yoldaş