SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

PILATES

PILATES

 

Joseph Pilates’in “kontroloji” adını verdiği metodu, zihin ve beden bütünlüğünü öngören denge nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir sistemdir.

 

AMACI

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Kilo vermeseniz de ince görünürsünüz. Sakatlanmaları büyük ölçüde engeller. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.

 

KİMLER YAPABİLİR?

Aslında herkes! Ama, günümüzde tüm dünyada, başta amatör ve profesyonel sporcular ve dansçılar olmak üzere öğrencilerden çalışanlara, ev hanımlarından ünlülere pek çok kişi tarafından tanınan ve uygulanan Pilates tekniği; ağrılar, kronik hastalıklar, bitkinlik, kas dengesizlikleri ve orantısızlıkları,postür bozukluğu, sertleşmiş eklemler, dolaşım bozukluk- ları, doğum öncesi ve sonrası problemler gibi pek çok rahatsızlığın tedavisinde de kullanılmaktadır.

 

PILATES NASIL YAPILIR?

Pilates yapılırken göz önünde bulundurulması gereken 6 prensip vardır. Bunlar ;

1. Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak ve bedenin hangi kasları kullanıp kullanmadığına dikkat etmek gerekir.

2. Kontrol: Pilates metodunda kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

3. Merkezleme: Pilates metodunda doğru yer; göbek, bel ve kalça çevresidir. iç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.

4. Akıcı Hareket: Hareket acele edilmeden her noktadan tek, tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

5. Kesinlik: Hareket belirsizce değil tam yapılmalıdır. Hareketler birbiri ile koordineli olmalıdır.

6. Nefes: Nefes alıp verme panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır.