SPORTS & YAŞAM DERGİSİ

Sports International eğitmeninden
40 yaş sonrası için öneriler

Sports International eğitmeninden <br/> 40 yaş sonrası için öneriler

Gizem KARADAĞ/ANKARA, (DHA) – SPORTS International eğitmeni 2018 WFF Balkan Şampiyonası Birincisi Oktay Sağnak 40 yaşından sonra metabolizmanın yüzde 5 civarında yavaşlamaya başladığını belirterek bu yaş sonrasına ilişkin yapılması gerekenleri, “Mutlaka bir sağlık kontrolünden geçin. Doğru egzersizi seçin ve düzenli uygulayın. Çok zorlayıcı hareketlerden kaçının. Tabi ki iyi bir beslenme programı uygulayın” şeklinde sıraladı.
2018 WFF Balkan Şampiyonası Birincisi, Sports International Ataköy eğitmenlerinden Oktay Sağnak, ileri yaşlarda nasıl spor yapılacağı, nelere dikkat edileceği, yaş aldıkça yavaşlayan metabolizma hızıyla yağ yakımının nasıl maksimum düzeyde tutulabileceğine ilişkin önerilerde bulundu. Oktay Sağnak, 40 yaşından sonra metabolizmanın yüzde 5 civarında yavaşlamaya başladığını kaydederek, şu konulara dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı:
‘EVİMİZİN ISISINI BİLE DÜŞÜK TUTMAMIZ YAĞ YAKIMIMIZI DESTEKLEYECEKTİR’
“Mutlaka bir sağlık kontrolünden geçin. Doğru egzersizi seçin ve düzenli uygulayın. Çok zorlayıcı hareketlerden kaçının. Tabi ki iyi bir beslenme programı uygulayın. 40 yaşından sonra metabolizmamız yüzde 5 civarında yavaşlamaya başlar. Bundan dolayı 40 yaşından sonra fiziğimizi korumak istiyorsak, almamız gereken günlük ortalama kaloriden 100 kalori daha az almamız gerekir. Mutlaka gün içinde yeteri kadar su içtiğinizden emin olun. Soğuk su içmek daha fazla kalori yakmamıza sebep olabilir. Çünkü vücut bunu ısıtmak için bir çaba sarf edecektir. Bunu da yemeklerden önce 1 bardak soğuk su içerek deneyebilirsiniz. Yeteri kadar uyumak, yağ yakımını maksimumda tutacaktır. Cildinizi de yenileyecektir. Evimizin ısısını bile düşük tutmamız yağ yakımımızı destekleyecektir.”

HABER